O&O Studio’s

Studio Mecklenburglaan

De O&O studio aan de Mecklenburglaan beslaat de hele zolder van het gebouw plus een presentatieruimte op de verdieping daaronder. Er zijn verschillende open zones die samen de Werkplaats worden genoemd, zoals de Denktank, de Pitstophet Atelier en de Robotica-ruimte. In de Denktank staan banken om te brainstormen, maar hier worden soms ook presentaties gehouden, of middels het TV scherm en Apple TV klassikaal instructies gegeven door de docent. De Presentatieruimte zelf, verbonden met de zolder middels een inwendige trap, wordt gebruikt voor presentaties van de leerlingen. Er staat een tribune, er zijn tafels voor de jury en er is een groot scherm voor de presentaties. De leerlingen werken op een van de 60 laptops en kiezen zelf een werkplek. In het Atelier staan machines voor materiaalbewerking, om bijvoorbeeld maquettes te kunnen maken. Daarnaast is een opslagruimte voor materiaal en werkstukken.

Studio Ramlehweg

De O&O studio in het gebouw aan de Ramlehweg heeft een entresol met 6 werkplekken, daaronder nog eens 4 werkplekken, een aan het raam en nog eens twee in de kelder daaronder.

De trap naar de entresol kan bij presentaties worden uitgeschoven tot een tribune over de breedte van het lokaal. Daar kunnen, bij presentaties 0ngeveer 25-30 mensen zitten. Onder de trap is opslagruimte voor 30 laptops.

Onder de entresol is een afsluitbare glazen ruimte waarbinnen machines staan voor materiaalbewerking, om maquettes te kunnen bouwen. Voorin het lokaal zijn twee pitstops gemaakt voor docenten, om staand werkoverleg te kunnen voeren met groepjes leerlingen. De werktafels zijn draaibaar en kunnen ook een platform vormen, met daarachter een ProWise scherm voor presentaties.