First Lego League

De FIRST® LEGO® League daagt kinderen uit te denken als wetenschappers en technici. Tijdens het nieuwe seizoen kiezen de teams een probleem uit de praktijk dat moet worden opgelost. Daarnaast leren de kinderen hun eigen robot te bouwen en te programmeren met LEGO MINDSTORMS® om hier vervolgens verschillende missies mee uit te voeren in de robotwedstrijd. Tijdens het hele traject staan de Core Values zoals sportiviteit, samenwerking en respect hebben voor elkaar, centraal.

Teamwork, innovatie, robottechniek en uitdaging! Dat zijn de pijlers onder de First LEGO League.  Jongeren gaan onderling de strijd aan met hun zelf ontworpen en geprogrammeerde Lego-robots. Welke robot voert de missies het beste uit? Daarnaast denken zij rond het thema een slimme innovatie uit en presenteren dat aan een deskundige jury. De winnaar van de regiofinale gaat naar de Beneluxfinale…  en misschien wel naar de Wereldfinale!

De brugklassen werken tot aan de klassenfinale-avond in november aan het bouwen en programmeren van hun robot. Tijdens deze klassenfinale wordt onderling gestreden voor een plek in de Regiofinale. De winnaars gaan door naar de Benelux Finale.