Robotica

Foto: De winnaars van de Regionale 2018

Het eerste halfjaar van de brugklas krijgen alle Technasiumleerlingen les in Robotica.
Met Lego en het programma Mindstorms leren de leerlingen een robot te programmeren en missies te laten uitvoeren.

De teams strijden tegen elkaar op de Schoolfinale, uit de beste groepjes worden der sterkste teams gevormd, die gaan strijden bij de Regionale, de Benelux Finale en zelfs op wereldniveau. Team Dutch Delta is het topteam van het Libanon Lyceum, dat bestaat uit een jaarlijks zichzelf vernieuwend team leerlingen van verschillende leeftijden.

Foto: Schoolfinale 2018

Foto: Team Dutch Delta

(November 2018) Brief van een ouder  aan een van onze docenten (citaat):

Melanie heeft dit jaar voor het eerst deel uitgemaakt van het Dutch Delta team tijdens LegoWorld in de jaarbeurs. Bijna 7 volledige dagen heeft ze hier gestaan met het team. Ik wil je graag even laten weten dat ik enorm onder de indruk ben. Natuurlijk ben ik heel trots op mijn dochter, maar ook op de school en alle kinderen van het team en niet te vergeten de begeleiders Karen en Harald. Ik weet hoeveel werk in het voorbereiden, organiseren en begeleiden gaat zitten.

Vanaf het eerste moment dat Melanie in de brugklas zich had gekwalificeerd voor de First Lego League (tijdens O&O onder jouw enthousiaste leiding) wilde ze graag bij het Dutch Delta team. Meegedraaid als hostess tijdens de WRO dat plaatsvond in het Libanon Lyceum. Nu draait ze volledig mee in het team en ze vindt het geweldig.

Ik wil mijn complimenten geven aan hoe de school samen met de begeleiders Karen en Harald leerlingen de mogelijkheid biedt om deze ervaring op te doen. Ik heb gezien op welke fantastische wijze de leerlingen van jong tot oud-leerlingen betrokken zijn, samenwerken, elkaar motiveren, coachen en ondersteunen in het proces naar en tijdens zo’n event. Het past uitstekend in waar het Libanon Lyceum voor staat waaronder het onderwijsconcept Wereldklassen en Technasium.

Nogmaals ik ben diep onder de indruk en ben blij dat we gekozen hebben voor jullie school. Melanie zit nu echt op haar plek en we hebben haar zo zien groeien.