Een Drijvende Woonwijk

Klas 2 Ontwerpopdracht. Opdrachtgever: Gemeente Rotterdam, Stadsontwikkeling Door een tekort aan nieuwe woningen moet Rotterdam ook naar de eigen havens kijken. Een groot oppervlakte aan zij-havens en inhammen in het centrum wordt weinig benut, terwijl de grotere schepen tegenwoordig aanmeren in de Maasvlakte of tweede […]

Lees verder

Het overbruggen van de hoogte tussen twee schepen

Klas 2 Ontwerpopdracht. Opdrachtgever: Het Nederlands Loodswezen De voornaamste taak van Het Nederlands Loodswezen is het jaarlijks loodsen van de meer dan 90.000 loodsplichtige zeeschepen van en naar de Nederlandse en Vlaamse zeehavens. De loods vervult een belangrijke rol in de communicatie met en tussen deze […]

Lees verder

FUTURE INNOVATORS

Klas 2 Ontwerpopdracht, opdrachtgever: World Robot Olympiad Als opvolger van het project First Lego Legue in de brugklas, mogen de leerlingen dit jaar een niveau hoger een lego robot ontwerpen en missies laten uitvoeren rondom een zelfgekozen maatschappelijk thema.

Lees verder

StartUp Street

Klas 2 / 3 Ontwerpopdracht Opdrachtgever: Sufax Sufax is bezig een grote bedrijfshal geschikt te maken voor kleine startup bedrijfjes. De leerlingen van klas 2 en 3 krijgen de opdracht in de hal een hele straat met werkplekken te ontwerpen in Minecraft. De gevels zijn geïnspireerd […]

Lees verder

De slimme plasticvanger

Afbeelding: Pixabay Klas 2 Ontwerpopdracht Opdrachtgever: CLEAR RIVERS ism Maritiem Museum CLEAR RIVERS voorkomt dat plastic afval onze zeeën en oceanen binnendringt. Zij organiseren opruimacties om plastic afval uit rivieren te verwijderen en de lokale bevolking en organisaties te betrekken. Momenteel ontwikkelt CLEAR RIVERS meer versies van […]

Lees verder