Schoolfinales Lego!

Onder ruime belangstelling van ouders werd deze week gedurende twee avonden de schoolfinale Lego gespeeld in de aula van het Libanon Lyceum.

De leerlingen van onze vijf brugklassen technasium voerden in groepjes en per klas missies uit op de wedstrijdtafel van de First Lego Legue, met hun zelfgemaakte en zelfgeprogrammeerde robots. De groepjes met de meeste punten maken kans op een plek in de Regiofinale die in januari worden gespeeld in de RDM campus. Na de robotwedstrijd werden presentaties gegeven van de projectgroepjes uit de verschillende klassen, die binnen het onderwerp 'energie' een zelfbedacht probleem hebben opgelost. Er worden vier groepen van 7 leerlingen samengesteld die later dit jaar gaan strijden voor tickets naar de Beneluxfinale.

Geplaatst in Klas 1, Lego, Nieuws.