Klas 2 op bezoek bij het AWZI

Met een kleine groep leerlingen uit klas 2 hebben wij de afvalwaterzuiveringsinstallatie (het AWZI) in Rotterdam bezocht in het kader van het project “Respect voor water”. Opdrachtgever Neeldert van der Laar van het Hoogheemraadschap Schieland en de Krimpenerwaard gaf ons een rondleiding over het terrein. Op deze plek wordt het afvalwater van een groot aantal huishoudens van Rotterdam en omstreken in grote tanks gezuiverd. Bijzonder om te weten is dat vooral door het gebruik van bacteriën afvalstoffen worden afgebroken. Doordat het organisch afval naar de bodem van de watertank zinkt, vindt er op een natuurlijke wijze een filtering plaats.

Het project Respect voor Water laat zien dat we zuiniger moeten zijn met het gebruik van ons drinkwater, en dat we bronnen effectiever zouden kunnen en moeten gebruiken.
Binnenkort ronden onze leerlingen hun project, met eigen oplossingen, af in het bijzijn van de opdrachtgever.

Geplaatst in Klas 2, Nieuws.