First Lego League

Alle 1e klassen O&O werken de eerste twee perioden met Robotica, het programmeren van Lego-robots. De leerlingen leren hun robots te bouwen en te programmeren om missies uit te voeren. Daarnaast leren de groepjes een project met een uitdagend thema uit te werken en te presenteren. De groepen nemen het tegen elkaar op tijdens de schoolfinale op 15 november.
De beste 4 groepjes van alle klassen vormen samen nieuwe teams, om in december bij de regiofinale van Rijnmond in Delft te strijden om de First Lego Legue prijzen.
Echte talenten gaan in hun eigen tijd door met Robotica, en gaan internationaal wedstrijden spelen, waarbij ze onze school vertegenwoordigen. Het Libanon Lyceum heeft inmiddels vele internationale prijzen gewonnen.