De Nieuwe Sondevoeding

• Er is op dit moment geen goed systeem om sondevoedingsspuiten op te hangen bij pasgeboren kinderen, die verpleegd worden in een warmtebed op de neonatale intensive care-afdeling van het Erasmus MC-Sophia.
    De huidige provisorische methode ziet er niet professioneel uit, is niet herbruikbaar en niet goed schoon te maken.

De afdeling Experimentele Medische Instrumentatie  (EMI) van het Erasmus Medisch Centrum  ontwikkelt producten voor medische toepassingen. Dat zijn soms geavanceerde apparaten, maar ook kleine hulpinstrumenten om bijvoorbeeld specifiek werk op de werkvloer te verlichten. EMI vraagt namens de verpleegkundigen om een nieuwe ophangconstructie voor sondevoeding.

Een nieuwe constructie, waarvan de leerlingen een demo-model ontwikkelen en 3D-printen, moet voldoen aan vele eisen en wensen.