Robotica First Lego Legue

De helft van alle brugklassen werkten wekenlang aan het bouwen en programmeren van een robot. Tijdens een klassenfinale-avond werd onderling gestreden voor een plek in de Regiofinale, later deze maand. Het doel tijdens de wedstrijd is om binnen twee en een halve minuut enkele missies op het speelveld met succes te volbrengen. Grote opluchting was zichtbaar als de robot ook op het wedstrijdveld precies deed wat hij moest doen.

De andere helft van de leerlingen had zich in kleine groepjes gestort op de Challenge van dit jaar: ‘Hydro Dynamics’. Deze moesten binnen de cyclus van het vinden, transporteren, gebruiken en afvoeren van water een probleem definiëren en daar een innovatieve oplossing voor ontwikkelen. Ook zij presenteerden zich tijdens de klassenfinale, met als inzet een plekje bij de Regiofinale.