Droog op de Fiets

Een terugkerend thema. Ontwerpopdracht klas 3, opdrachtgever: Industrieel Ontwerpen TU Delft.

Hoe kan een fietser (de doelgroep is scholieren) tijdens een ritje van ongeveer 15 minuten onderweg beschermd worden tegen regenwater? De meest gebruikelijke oplossing voor dit probleem is het gebruik van regenpakken. Nadeel is dat het niet cool is, dat die meegenomen moeten worden in een tas, lang duren om aan te trekken, niet altijd passen bij de kleding/lifestyle van de fietser, de fietser zwetend achterlaten en problemen geven met inpakken, drogen en hergebruik. Alternatieven zijn poncho’s, paraplu’s, niet fietsen als het regent en schuilen. Het laatste alternatief is acceptatie en nat worden.

Welke oplossing is wel acceptabel voor een scholier? De leerlingen van klas 3 ontwerpen concepten, samen met studenten van Industrieel Ontwerpen, en presenteren op de TU een eindfilmpje.