Robotica FIRST® LEGO® League

Klas 1 Onderzoeksopdracht. Opdrachtgever: FIRST® LEGO® League

CITY SHAPERSM

Wat als jullie een betere wereld kunnen bouwen?

Meer dan ooit moeten we samen innoveren en problemen oplossen.
In de FIRST® LEGO® League maak je deel uit van een bloeiende gemeenschap boordevol inspiratie, creativiteit en hoop op een sterkere, duurzamere toekomst – een die beter is gebouwd door het samen te doen.
Jullie hebben de macht om steden, dorpen en plaatsen, die jullie thuis noemen, tot nieuwe hoogtes te brengen. Met de steun van de FLL-gemeenschap, is dit jullie kans onze toekomst te leiden en verbeteren.

De FIRST® LEGO® League daagt kinderen uit te denken als wetenschappers en technici. Tijdens het nieuwe seizoen CITY SHAPER kiezen de teams een probleem uit de praktijk dat moet worden opgelost. Daarnaast leren de kinderen hun eigen robot te bouwen en te programmeren met LEGO MINDSTORMS® om hier vervolgens verschillende missies mee uit te voeren in de robotwedstrijd. Tijdens het hele traject staan de Core Values zoals sportiviteit, samenwerking en respect hebben voor elkaar, centraal.

De brugklassen werken tot aan de klassenfinale-avond in november aan het bouwen en programmeren van hun robot. Tijdens deze klassenfinale wordt onderling gestreden voor een plek in de Regiofinale.