Robotica FIRST® LEGO® League

Replay

Klas 1 Onderzoeksopdracht. Opdrachtgever: FIRST® LEGO® League

De FIRST® LEGO® League daagt kinderen uit te denken als wetenschappers en technici. Tijdens het nieuwe seizoen kiezen de teams een probleem uit de praktijk dat moet worden opgelost. Daarnaast leren de kinderen hun eigen robot te bouwen en te programmeren met LEGO MINDSTORMS® om hier vervolgens verschillende missies mee uit te voeren in de robotwedstrijd. Tijdens het hele traject staan de Core Values zoals sportiviteit, samenwerking en respect hebben voor elkaar, centraal.

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is RePLAY-LEGO-LEAGUE-logo-2020-beleef-je-beroep-1-1.jpg
Tijdens het First LEGO League seizoen 2020/2021 word je uitgedaagd om uitvindingen en innovaties te bedenken rondom sport en technologie! Werk als klas en team vanaf het begin van het nieuwe schooljaar toe naar de regiofinale in februari!

IRST ® LEGO ® League introduceert wetenschap, technologie, techniek en wiskunde (STEM) voor kinderen van 4-16 * door middel van leuk, opwindend hands-on leren. Deelnemers doen praktijkervaring op met het oplossen van problemen door middel van een begeleid, wereldwijd robotica-programma, dat studenten en docenten van vandaag helpt om samen een betere toekomst op te bouwen.

Teamwork, innovatie, robottechniek en uitdaging! Dat zijn de pijlers onder de First LEGO League.  Jongeren gaan onderling de strijd aan met hun zelf ontworpen en geprogrammeerde Lego-robots. Welke robot voert de missies het beste uit? Daarnaast denken zij rond het thema een slimme innovatie uit en presenteren dat aan een deskundige jury. De winnaar van de regiofinale gaat naar de Beneluxfinale…  en misschien wel naar de Wereldfinale!

Deze afbeelding heeft een leeg alt-attribuut; de bestandsnaam is Tafel-Beleef-je-beroep-LEGO-LEAGUE-Replay-b-1024x548.jpg

De brugklassen werken tot aan de klassenfinale-avond in november aan het bouwen en programmeren van hun robot. Tijdens deze klassenfinale wordt onderling gestreden voor een plek in de Regiofinale.

We weten dat wanneer we bewegen, spelen en concurreren in welke sport dan ook, we onze geest – onze creativiteit, verbeeldingskracht en kritisch denken – net zo goed gebruiken als onze spieren. Het is tijd om het spel opnieuw te definiëren en de manier waarop we spelen en bewegen radicaal te veranderen. FIRST werkt samen met Disney en Lucasfilm voor ons robotica-seizoensthema 2020-2021: FIRST® GAME CHANGERS SM, mogelijk gemaakt door Star Wars: Force for Change .

Dit seizoen weerspiegelen onze programma’s de evolutie van onze sporten en activiteiten die ons fysiek en mentaal sterk maken. Sport speelt al eeuwenlang een integraal onderdeel van onze cultuur. De FIRST- gemeenschap bouwt aan een cultuur die de atleet in ieder van ons herkent – of onze talenten nu op het veld, in het lab of met een controller in de hand liggen. Het is tijd om GAME CHANGERS te zijn.