Intussen op het Technasium

Vanaf begin december hebben verschillende klassen weer een presentatieronde gedaan. Zo heeft de tweede klas VWO gepresenteerd voor de opdrachtgevers van het Stadsarchief, over het probleem van het Rotterdams Slavernijverleden. De tweede klassen Havo hebben hun maquettes gepresenteerd aan de Gemeente Rotterdam Stadsontwikkeling over een nieuwe toepassing van het spoor bovenop de Hofbogen. De derde klassers van de Havo presenteerden hun ontwerp voor een nieuw Hofplein, en de derde klas VWO bereiden zich ondertussen voor op een presentatie voor Industrieel Ontwerpen van de TU Delft (in januari). De vierde klassers tenslotte presenteerden hun onderzoek naar kweekvlees aan opdrachtgever Meatable.

Aansluitend is er ook weer een serie nieuwe projecten gestart in alle klassen. Vanwege Corona konden we niet op excursies gaan, maar kwamen de opdrachtgevers digitaal op bezoek in onze presentatieruimte.

De tweede klassen begonnen aan de projecten Viruskenner (Erasmus MC) en een tentoonstellingsontwerp voor Corpus, de derde klassers zijn begonnen aan een onderzoek naar het zelf fermenteren van groenten en een onderzoek naar dyslexie bij scholieren in opdracht van de Hersenstichting. De vierde klas werkt inmiddels aan een nieuw ontwerp van metrostellen voor de RET.

Foto: 2e klas Presentaties voor het Stadsarchief, over het slavernijverleden van Rotterdam, met de opdrachtgever erbij op verschillende schermen.

Foto: ontwerp voor de Hofbogen

foto: 3e klas kickoff van project Ontwerp nieuwe glasbak voor Industrieel Ontwerpen, TU Delft