De nieuwe projecten van start!

foto: Natuurmonumenten

Vlak voor de meivakantie gingen de nieuwe projecten van start, vanwege de Corona maatregelen helaas zonder excursies en gastoptredens van opdrachtgevers. De leerlingen worden tijdens hun project uiteraard wel online begeleid door de O&O docenten.

Zo begonnen twee groepen brugklassers, die vorig project een onderzoeksopdracht over Insectensterfte deden, aan het ontwerp voor een nieuw verblijf voor de gorilla’s en andersom. Het project insectensterfte voor Natuurmonumenten had gelukkig een mooie start met een introductiefilmpje van de opdrachtgever.

De tweede klassen buigen zich over een project waarbij ze een nieuw paviljoen voor de komende Wereldtentoonstelling Dubai 2020 mogen ontwerpen, met behulp van het spel Minecraft.
Een andere tweede klas ontwerpt met SketchUp een nieuw plein voor de metrohalte op het strand bij Hoek van Holland. Ook hier had de opdrachtgever, de Gemeente Rotterdam, gelukkig gezorgd voor een introductiefilmpje.

Havo 3 houdt zich bezig met een nieuw systeem voor glasinzameling voor bureau Schone Stad van de gemeente, en VWO 3 met een SketchUp-ontwerp voor het gebied onder de bovengrondse metrohalte Rijnhaven.