First Lego Legue Regiofinale 2022 !

Tijdens de Regiofinale in de hal van de RDM loods in de Rotterdamse haven hebben onze inmiddels getrainde leerlingen laten zien hoe goed ze zijn geworden in het bouwen en programmeren van hun robots om missies te kunnen uitvoeren. Ook zijn in de projectgroepjes oplossingen uitgewerkt voor interessante uitdagingen binnen het thema CARGO CONNECTSM , waarvan de resultaten in een pitch werden gepresenteerd aan een jury.

De jury beoordeelt bij de projectpresentaties en bij de robotmissies alle onderdelen waar de teams aan moeten voldoen, zoals originaliteit van oplossingen, de uitvoering van de presentaties, de bruikbaarheid van de robots, oplossingsgerichtheid, maar ook core-values als samenwerking, respect tonen voor elkaar, teamwork, en uiteraard plezier.

In het CARGO CONNECTSM seizoen hebben de deelnemers hun natuurlijke nieuwsgierigheid, verbeeldingskracht en kritisch denkvermogen gebruikt om de wereld van transport te ontdekken. Hoe wordt vracht vervoerd, gesorteerd en afgeleverd op de plaats van bestemming? Naarmate nieuwe uitdagingen opduiken die onze wereldwijde transportsystemen ontregelen en de behoefte aan innovatieve, duurzamere oplossingen toeneemt, worden de leerlingen van vandaag de drijvende kracht achter de doorbraken van morgen. De programma-uitdaging van dit seizoen heeft jongeren geïnspireerd om innovatieve oplossingen te creëren door middel van robotica.

De winnaars mogen in mei naar de Benelux finale.