Leerlingen naar Legoworld in Utrecht

Leerlingen van het Libanon Lyceum promoten het techniekonderwijs door aan meer dan 2000 kinderen op Lego World cursussen programmeren te geven.

Lego World in Utrecht is het grootste Lego evenement ter wereld waar kinderen (en volwassenen) met alle systemen van Lego kunnen spelen. Jaarlijks komen 100.000 bezoekers af op dit evenement.

Dit jaar is het Libanon Lyceum voor de zesde keer present op Lego World om te laten zien wat er allemaal met educatief Lego mogelijk is en hopelijk heel veel kinderen geïnteresseerd te krijgen in techniek. Samen met Heutink educatie en de robot enthousiastelingen van de ROBOTMAK3RS vullen zij de hen toegewezen 700m2 met diverse workshops en heel veel robots.

De 18 leerlingen van het Libanon Lyceum zullen zich in deze herfstvakantie voornamelijk bezighouden met het begeleiden van de robotica workshops. Vóór leerlingen, dóór leerlingen.