Meesterproeven!

Deze week werden in de beide presentatieruimtes van het Libanon Lyceum de Meesterproeven afgelegd. De leerlingen van Havo 5 en VWO 6 presenteerden In 15 tot maximaal 20 minuten per groepje hun project waar ze sinds het begin van het schooljaar aan hebben gewerkt voor uiteenlopende opdrachtgevers, zoals universitaire ziekenhuizen, scheepsbouwers, TNO, ESA, ontwerpbureau’s of overheden als Rijkswaterstaat, en de gemeente Rotterdam. Sommige van de resultaten en aanbevelingen van onze leerlingen worden direct gebruikt door de opdrachtgevers.

Tijdens de presentaties waren ouders, opdrachtgevers en experts via Teams online aanwezig, zij konden via de chat vragen doorsturen aan de leerlingen. Na afloop werd er geproost op het behalen van het eerste examen van het afsluitende schooljaar.

_____________________________________________________________________________________________________

Enkele reacties van opdrachtgevers:

Henk Verheul, Radboudumc 3/10/2021: “Uitstekend gedaan, heel relevant onderzoek, prachtige presentatie, heel duidelijk, zorg is naar aanleiding van jullie onderzoek aangepast met meer hulp voor de patienten op de afdeling.

Walter de Vries, Gemeente Rotterdam 3/10/2021: “Goed werk geleverd! Dank je wel.

Anoniem 3/10/2021: “Geen vraag, maar super cool om het eindresultaat te zien :-)!!!”

Floor van Amstel, Radboudumc 3/10/2021: “Jullie hebben een mooie presentatie gehouden en de vragen goed beantwoord.Jullie mogen trots zijn op het eindresultaat! Gefeliciteerd.
Bedankt voor jullie bijdrage aan dit onderwerp.”

Joost Gribnau ErasmusMC 3/10/2021: “Ik vond het een goede presentatie, het is duidelijk dat alle groepsleden echt goed begrijpen waar ze het over hebben, erg knap.”

Henko de Stigter NIOZ 3/10/2021: “Ik heb jullie presentatie met interesse gevolgd. Goed gedaan samen!

Met dank aan:

Studio Biek, Interieurarchitecten, Rianne van der Kooij, Robin Smith