Havo 2 naar het Loodswezen bij de Havendagen!

De klassen havo 2 gingen op excursie naar de WereldHavendagen, waar zij kennis maakten met hun nieuwe opdrachtgever: het Loodswezen,

De voornaamste taak van het Loodswezen is het jaarlijks loodsen van de meer dan 90.000 loodsplichtige zeeschepen van en naar de Nederlandse en Vlaamse zeehavens. De loods is de adviseur van een (vaak buitenlandse) kapitein over hoe hij met zijn schip een voor hem vreemde haven moet binnenvaren. Het probleem voor de loodsen is de afstand in hoogte die moet worden overbrugd met een loodsladder, tussen hun eigen tender en de grote containerschepen. Het kan bij slecht weer een gevaarlijke onderneming zijn. Onze leerlingen gaan hiervoor de komende weken een veiliger alternatief bedenken en een nieuw ontwerp maken.

De leerlingen maakten kennis met directeur Herman Broers die de opdracht voor de leerlingen heeft toegelicht, en zij mochten zelf ervaren hoe het is om een loodsladder te moeten beklimmen. Ook mochten ze even meevaren op de tender.

Geplaatst in Klas 2, Nieuws.