Kickoff het Nieuwe Schoolplein

PCB Het Kompas in Krimpen aan den IJssel wil graag een nieuw schoolplein, dat groener is en beter aansluit bij de wensen van deze tijd. Het huidige schoolplein is grotendeels betegeld en biedt weinig mogelijkheden om tot creatief spel te komen. Bovendien is door de betegeling nauwelijks natuur aanwezig en dit zorgt ervoor dat
– Kinderen niet met de natuur in aanraking komen
– Er geen plek is voor insecten om te leven
– Water niet wordt opgevangen, het veroorzaakt bij hevige regenval grote plassen op het plein
– Er nauwelijks schaduw is op zonnige dagen
De school wil graag een speelplein dat meer aansluit bij de huidige wensen en opvattingen over schoolpleinen, en wil daarvoor een een subsidie-aanvraag doen bij het Prins Bernhard Cultuurfonds. Voor deze aanvraag moet een goed ontwerp gemaakt worden door onze leerlingen uit klas Havo 2 en Havo 3. Ze moeten daarbij rekening houden met een hele lijst aan eisen van het Prins Bernhard Cultuurfonds en de wensen van de school.

Geplaatst in Klas 2, Nieuws.