Presentaties bij de RET

Klas VX2L heeft onderzoeksresultaten van het project OV-Fit gepresenteerd in het Innovatielab van opdrachtgever RET.

De leerlingen onderzochten  in hoeverre een reis met het OV in Rotterdam bijdraagt aan de fitheid van de reiziger, in vergelijking met het reizen per fiets. Dit onderzoek wordt ook door de RET zelf uitgevoerd, onze resultaten worden hierin meegenomen.

Tijdens twee verschillende manieren van reizen werden metingen gedaan met behulp van stappentellers. De verschillen in calorieën werden vertaald naar grafieken. Vervolgens werd gekeken met welke toevoegingen en hulpmiddelen de reizigers per metro extra calorieën kunnen verbranden. Die toevoegingen werden ook weer gemeten.

De stelling van de RET is dat reizen met het OV ook gezond kan zijn. Is dat waar, en hoe kunnen we de RET daarbij helpen? De leerlingen adviseren de RET, aan de hand van onderzoeksresultaten en metingen in een onderzoeksrapport
Geplaatst in Klas 2, Nieuws.