Presentaties groep 8 cursus

Een aantal groep 8 leerlingen van verschillende basisscholen volgde op het Technasium een cursus van vijf woensdagmiddagen.
De zesde woensdagmiddag volgde de presentatie.
Zij kregen uitdaging om het bestaande buitenverblijf van de olifanten in Diergaarde Blijdorp te vergroten.
Het ontwerp moest aan allerlei eisen voldoen, en de leerlingen mochten zelf een aantal wensen toevoegen.
Er werd, net als bij echte Technasiumopdrachten, in groepjes van 3 vooronderzoek gedaan naar de huidige situatie, het probleem, de eisen en het verwachte eindresultaat. Na brainstormsessies, mindmaps en meerdere schetsen werd een eindontwerp uitgevoerd in een maquette.
Tijdens de presentaties van de maquettes waren de ouders natuurlijk ook aanwezig. De leerlingen kregen een heus O&O-Oefendiploma certificaat uitgereikt.
In januari 2020 start een tweede cursusreeks, met weer een andere opdracht. Inmiddels hebben zich daarvoor al 30 leerlingen gemeld.