Regiofinale First Lego Legue

Op vrijdag 22 november werd de regionale First Lego Legue in de RDM-loods in Rotterdam Heijplaat gespeeld. Technasiumscholen uit de hele regio Rotterdam voerden missies uit met hun robots en presenteerden hun projecten voor een strenge jury. Er waren ook punten te verdienen voor de originaliteit van de zelfgebouwde robots, innovatie en core values zoals samenwerking.

Wat hebben ze hier hard voor gewerkt, onze Technasium brugklasleerlingen! Zelfs tijdens de toetsweek zaten ze nog regelmatig boven in de O&O ruimte. Die robot kon misschien toch nog een missie er bij doen en de feedback van de expert moest nog verwerkt worden in het project. Vandaag zagen we de resultaten van al die inspanningen. De kinderen gingen goed voorbereid de juryruimte in en stonden vol zelfvertrouwen aan de tafel voor een robotronde.

Dit alles resulteerde in een 1e prijs voor innovatie bij het projectgedeelte voor team Duplo en een Overall 3e prijs voor team Quattro. Daarmee ging het ticket voor de Beneluxfinale net aan hen voorbij maar het bewijst ook hoe hoog de kwaliteit van het Libanon is.

We zijn super trots op de prestaties van onze leerlingen!

Geplaatst in Klas 1, Lego, Nieuws.