V6 leerlingen presenteren in het ErasmusMC

Onze beide leerlingen Lina Gruncell en Noor van den Boom presenteerden deze week in het ErasmusMC alsnog hun ontwerp van een oefenmodel voor beginnende transplantatiechirurgen, in aanwezigheid van opdrachtgever Dr. R.C. (Robert) Minnee, hij is werkzaam als transplantatiechirurg in het Erasmus Medisch Centrum.

Met behulp van dit model kunnen beginnende transplantatiechirurgen zich optimaal voorbereiden op de echte niertransplantatie. Voor het aandachtsgebied nierdonatie en -transplantatie is er momenteel weinig mogelijkheid tot oefenen van het aanhechten van een donornier. Bij het ontwerpen van het oefenmodel is rekening gehouden met het feit dat de diepte waarop de operatie plaatsvindt, per patiënt verschilt.

Afgelopen maart deden beide leerlingen al hun Meesterproef-presentatie op school. Ondanks de coronabeperkingen is het project heel goed verlopen en nu ook op een hele mooie manier afgerond. Uiteraard zijn wij als Technasium trots op de verkregen opdracht, maar vooral op het resultaat dat beide leerlingen hebben afgeleverd.